bronco

PH
phil hitchcock
Tue, May 12, 2020 12:42 AM

there are a lot of broncos in usa so plenty of parts or parts bike around. jump on it before someone else does especially if you can get it cheaper. the alloy engine cover is worth around $100 - 150 as they are always badly dented or missing. with it going and low mileage a bit of a bargain. small bikes are undervalued in usa. that bike in Australia - UK or Italy would be twice the price. when you get it join the ducati pushrod single group on yahoo where you can get heaps of info and help. I have a 1954 sport and 125 bronco I am rebuilding at present

Howdy,
I found a 1962 Ducati Bronco on the local FB marketplace.  It is said to run after just a few kicks, but the owner said he didn?t watch it shift through gears.  It was run via an external tank, so I am imagining a tank cleaning will be the first thing.
The owner has the original paperwork from when it was bought in 1962 and a Title.  Cosmetically it appears to be extremely worn but original.  Seat is in rough shape, but from pics I found on line, it looks like the original seat. I think the wheels are close to being done for from corrosion, but I?ll know more tomorrow when I see it in person.  It looks like the tinwork is all there.  I?ve found limited info on line, but overall, it just seems like it would be fun to tinker with in the garage.  I scheduled to check it out tomorrow afternoon.

Here is the ad if you want to take a look.
https://www.facebook.com/marketplace/item/1102711056760386/?ref=messenger_banner

My goal would be to get it ridable and mechanically sound as possible.  Maybe some point down the road consider a restoration of some sort.  I really like the tank for some reason.

Does anyone had any idea on possible value?  I don?t know if it is really worth a couple hundred bucks or if he has it priced fairly at $1000.    I figure a running engine in and of itself has some value to me from a tinkering in the garage perspective.

Any comments or suggestions appreciated.
Thanks,

Staton

phil hitchcockpre 1990 ducatis a speciality with the emphasis on bevel singles & twins road and race motorcycle engineering 2 bon mace close berkeley vale nsw 2261 australia www.roadandrace.com.au         SALES@ROADANDRACE.COM.AU

there are a lot of broncos in usa so plenty of parts or parts bike around. jump on it before someone else does especially if you can get it cheaper. the alloy engine cover is worth around $100 - 150 as they are always badly dented or missing. with it going and low mileage a bit of a bargain. small bikes are undervalued in usa. that bike in Australia - UK or Italy would be twice the price. when you get it join the ducati pushrod single group on yahoo where you can get heaps of info and help. I have a 1954 sport and 125 bronco I am rebuilding at present Howdy, I found a 1962 Ducati Bronco on the local FB marketplace.  It is said to run after just a few kicks, but the owner said he didn?t watch it shift through gears.  It was run via an external tank, so I am imagining a tank cleaning will be the first thing. The owner has the original paperwork from when it was bought in 1962 and a Title.  Cosmetically it appears to be extremely worn but original.  Seat is in rough shape, but from pics I found on line, it looks like the original seat. I think the wheels are close to being done for from corrosion, but I?ll know more tomorrow when I see it in person.  It looks like the tinwork is all there.  I?ve found limited info on line, but overall, it just seems like it would be fun to tinker with in the garage.  I scheduled to check it out tomorrow afternoon. Here is the ad if you want to take a look. https://www.facebook.com/marketplace/item/1102711056760386/?ref=messenger_banner My goal would be to get it ridable and mechanically sound as possible.  Maybe some point down the road consider a restoration of some sort.  I really like the tank for some reason. Does anyone had any idea on possible value?  I don?t know if it is really worth a couple hundred bucks or if he has it priced fairly at $1000.    I figure a running engine in and of itself has some value to me from a tinkering in the garage perspective. Any comments or suggestions appreciated. Thanks, Staton phil hitchcockpre 1990 ducatis a speciality with the emphasis on bevel singles & twins road and race motorcycle engineering 2 bon mace close berkeley vale nsw 2261 australia www.roadandrace.com.au         SALES@ROADANDRACE.COM.AU